Buell Ulysses XB12X

Autor: Constantin Ciobanu 27 iun. 2007 Motociclete noi

O mică incursiune în trecut ne arată o companie pe nume Harley Davidson care producea motociclete. O bună parte din succesele în motorsport ale companiei americane s-au contabilizat în competeţiile de dirt-track şi off-road. La un moment dat apare pe firul epic un domn Eric Buell, care a decis că inima unui Harley Davidson poate mai mult decît să dea viaţă unor cruiser şi touring-uri. Aşa au apărut motocicletele Buell, care se adresau fanilor naked şi streetfighter, dar care plusau cu farmecul unui V-Twin celebru.

Performanţele modelelor nu erau devastatoare, dar soluţiile constructive cu rezervorul inclus în cadru, amortizor spate amplasat orizontal sub motor, rezervor de ulei situat în basculele spate, discuri de frînă perimetrale au făcut din creaţiile lui Eric Buell nişte motociclete cel puţin exotice. Ultima creaţie a americanilor se numeşte Buell Ulysses XB12X, şi este un sport adventure cu uşoare tendinţe spre un supermoto de cilindree mare. Sau cel puţin asta pretind cei de la Buell că ar fi modelul lor. Motocicleta are la bază modelul XB12, dar în cazul versiunii “off-road” ampatamentul a fost mărit cu 50 mm, ghidonul a fost înălţat şi uşor lăţit, iar cursa suspensiilor a fost mărită pentru a suporta regimul de utilizare.

Pentru cei curioşi, cursa suspensiei faţă măsoară 165 mm, iar cea spate 162 mm. Tinînd cont că vorbim de un model sport adventure, este necesară şi menţionarea gărzii la sol, 171 mm, precum înălţimea şeii, 841 mm. Designul motocicletei aduce mai mult a supermoto, iar acest lucru este susţinut de detalii precum aripă faţă suspendată, roţi de 17 inch, protecţii inexistente pentru propulsor. În schimb, beneficiază de protecţii pentru grupul optic. Motorul Thunderstorm de 1.203 cmc dezvoltă 103 CP la 6.800 rpm şi un cuplu motor de 114 Nm obţinuţi la 6.000 rpm.

Un propulsor echilibrat care oferă un cocktail interesant, în jurul valorii de 6.000 rpm. Greutatea motocicletei va reprezenta un impediment pentru cei mai firavi, cele 192,8 kg necesită picioare ferme. Un neajuns serios în cazul în care planificaţi o aventură off-road la ghidonul lui Ulysses XB12X este reprezentat de volumul rezervorului, acesta putînd primi doar 16,65 litri. Nici rezervorul de ulei din basculă nu cred că este suficiet protejat de eventualele stănci, iar despre discurile de frînă nu mai amintesc. Sunt excelente, dar pe modele de stradă, pe un sport-adventure nu au ce căuta. Cutia de viteze are cinci rapoarte, iar transmisia finală este realizată prin curea, în buna tradiţie H-D.

Nu este o bijuterie pe două roţi, dar designul, aptitudinile şi unele soluţii tehnice o recomandă pentru ieşirea din anonimat. Buell Ulysses XB12X poate fi considerată o alternativă interesantă la un Triumph Tiger sau Ducati Multistrada.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:



Comentarii
Inchide